Saturday, March 21, 2015

OLHA QUEM NÃO ESTÁ FALANDO! (click here english version)

Esta semana adquiri um novo item, trata-se de um módulo A/V desenvolvido pelo nosso amigo Luciano Ferreira, que sempre tem trabalhado para trazer coisas novas para o universo Odyssey. Aproveitei a ocasião para tentar recuperar meu The Voice. Enquanto, eu trabalhava no meu ultimo jogo, o Happy Bird, meu The Voice parou de trabalhar. Pretendia incluir no jogo a conhecida música "Baile dos Passarinhos", mas pelo fatos já relatados, tive que abortar missão. Fazer jogos é assim, às vezes se quebra um controle, um console, uma fonte.  Mas a pior parte nisso é saber que tem gente que fica o tempo todo torcendo para que as coisas dêem errado. Mas a vida é assim! O fato é que senti muito a perda do meu Voice, não é um item fácil de ser encontrado aqui no Brasil, e agora com as altas do dólar e do euro, tudo vai ficando mais díficil. O nosso grande companheiro de OdysseyBR, Gilson Santos, deu-me umas dicas para tentar consertar meu The Voice, embora tenha as seguido a risca, a coisas não deu certo.
Atualmente, os jogos que não usam o apetrecho funcionam normalmente, por outro lado, os jogos que usam o Voice funcionam até o momento em que a espelunca é acionado. Por exemplo, no Senhor das Trevas, quando a "cabecinha vermelha (por que tudo tem sempre uma conotação erótica?) surge para nos ameaçar, o console simplesmente para de funcionar. Acho que tenho recebidos uns sinais do além para me aposentar. Mas enquanto isso não acontece, vamos prosseguir com nosso "Mês dos Monstros". Essa semana mostrarei um projeto que comecei recentemente. O jogo deve se chamar " Bad Gorilas!"

Quando iniciei o projeto, tinha em mente criar um monstro grande para assolar o Japão. Não sei se já relatei isto anteriormente, mas quando criança adorava assistir o Ultraman (mas não vou confessar que ainda assisto). A idéia era criar um dragão, por fim, o vilão do jogo acabou se transformando em um gorilão. O screenshot ao lado mostra como trabalho em um jogo com o herói do jogo em diferentes cenas de ação. Caso o jogo venha a ser concluído terá duas etapas onde o jogador deverá enfrentar os irmãos Chitãozinho e Xororó (os malvados gorilas gêmeos). Mas, trata-se de um projeto um pouco complexo, então só o tempo dirá se poderei finalizá-lo. Atualmente, fiz algumas animações no gorila Chitãozinho que também já pode arremessar alguns barris. Em breve pretendo postar um teste do módulo A/V. Aproveitarei a ocasião para fazer um vídeo do jogo no console. Tchau!


ENGLISH:

This week got a new item, it is an  A/V module  developed by our friend Luciano Ferreira, who has always worked to bring new things to the Odyssey universe. I took the occasion to try to recover my The Voice. While I worked in my last game, Happy Bird, my The Voice stopped working. Intended to include in the game known song "Chicken Dance," but the facts already reported, had to abort mission. Making games is so, sometimes breaks a control, a console, a power suplly.  But the worst part of it is knowing that there are people who is all the time hoping that things go wrong. But that's life! The fact is that too felt the loss of my The Voice, is not an easy item to be found here in Brazil, and now with the high dollar and the euro, everything becomes more difficult. Our great companion OdysseyBR, Gilson Santos, gave me some tips to try to fix my The Voice, although the followed to the letter, the things did not work out. Currently, the games that do not use the implement works normally, on the other hand, games that use the Voice work until the moment that the dump is triggered. For example, in the Timelord, when the "red little head" (why everything always has an erotic connotation?) Appears to threaten us, the console simply stops working. I think that I have received are signs of the beyond to retire. But until that happens, we will continue with our "Month of Monsters". This week will show a project that started recently. The game should be called "Bad Gorillas!"
When I started the project, had in mind to create a big monster to ravage Japan. I do not know if I have related this before, but as a child loved watching Ultraman (but I will not confess that still watch). The idea was to create a dragon, finally, the game's villain turned out to be one big gorilla. The screenshot on the right shows how to work in a game with the game's hero in different scenes of action. If the game will be completed will have two stages where the player will face the brothers Chitãozinho and Xororó the evil twins gorillas). But this is a rather complex project, so only time will tell if I can finish it. Currently, I did some animations in Chitãozinho gorilla also can already throw some barrels. Soon I intend to post a A / V module test . I will take this opportunity to make a video of the game on the console. Bye Now!


3 comments:

TomBeck said...

Every week a screenshot from another project. I really want to know, on how many games you are working. It is impressive to see, how many ideas for a new game you have.
When I first saw the screenshot, I thought, you make a Donkey
Kong clone. But everybody who know you, know, that this is not only a copy of something, there will be new ideas in it. So maybe someday, we will see a video of it.

And till then, I am waiting for the first Zelda game for Videopac.

Rafael Cardoso said...

Basically it was inspired in DK. I wanted to do a big monster for Ody, initially I think about a dragon or a kind of T-Rex, but the double sized sprites sometimes can look grotesc. So I changed (naturally) by a gorila because it don´t needed many curves. Yes, I like to try some exclusive for Ody how Ed Averett used to do. Hot Love was made (how it was done) much more for an event than to be a released, now I´m thinking to do something more in DK style but trying to add something, but nothing much. THis time I was more focused in create a big monster for Ody. But how I wrote, it will be complex, and to be honest some factors has given me a certain discouragement.

TomBeck said...

I hope, you will manage your problem. You found also a solution for the title song for Dark Dungeon. This was also hard work. And now we have a wonderful game with an fantastic title song full synchron with TheVoice.
And I think, you will find also for this problem always help in the netherlands ;)
So, I wish you much luck for this game. Odyssey/Videopac need big monsters!