Saturday, April 4, 2015

ELVIS NÃO MORREU! (click here english version)

Há muito tempo eu nem tinha ideia por onde começar a fazer um jogo para o Odyssey. Como este era meu sonho (além de gravar um CD de Rock & Roll 8^)), eu costumava quebrar o galho com um programa chamado Game Maker. Embora, é claro, os jogos não funcionassem "na máquina", de certa forma era divertidos fazê-los e dava uma sensação de estar jogando nosso console favorito. Fiz vários joguinhos, um deles se chama "Elvis Não Morreu". Não que eu seja um fã de Elvis Presley além de "Kiss Me Quick" e "It´s Now Or Never", apenas achei que o famoso "O2man", com um topete fazia jus ao "Rei do Rock". Abaixo, um vídeo do jogo. Talvez, um dia eu tente programá-lo para nosso estimado Odyssey! Isto é tudo (já deu pra sacar que estou com preguiça de escrever hoje)

















ENGLISH

Long ago I had no idea where to start making a game for the Odyssey. As this was my dream (besides recording a Rock & Roll CD 8^)), I used to troubleshoot with a program called Game Maker . Although, of course, the games did not work "on the machine", was somehow fun making them and gave a feeling to be playing our favorite console. I made several games, one of them is called "Elvis not died." Not that I'm an Elvis Presley fan besides "Kiss Me Quick" and "It's Now Or Never", just thought that the famous "O2man" with a tuft lived up to the "King of Rock". Above is a video of the game. Maybe one day I try to program it to our esteemed Odyssey! That's all (already gave to draw I'm too lazy to write today)



2 comments:

TomBeck said...

So you bring Elvis back to life. In our Odyssey/Videopac. :)

Now I know, how Elvis will look as a Videopac-man.

Funny little game.

Happy Easter, Rafael !

Unknown said...

Don't be cruel ...
It's not working on the console.